کد خبر: 66024تاریخ انتشار : 15:19:47 - چهار شنبه 19 جولای 2017

فرماندار فومن؛

ایمنی سازی حاشیه راهها در اولویت قرار گیرد

دکتر حسین اسمعیل پور فرماندار فومن در جلسه شورای ترافیک که ظهر امروز در فرمانداری فومن برگزار شد تاکید کرد: ایمنی سازی حاشیه راه ها در اولویت قرار گیرد.

به گزارش بهجت نیوز؛ جلسه شورای ترافیک به ریاست دکتراسمعیل پورفرماندارفومن و با حضور مهندس نازک کار مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای گیلان ظهر امروز در سالن اجتماعات فرمانداری فومن برگزار شد.

دکتر حسین اسمعیل پور فرماندار فومن در جلسه شورای ترافیک تاکید کرد: ایمنی سازی حاشیه راه ها در اولویت قرار گیرد و تکلیف دانشگاه آزاد فومن در بحث راهداری باید روشن شود.

وی با توجه با تصادفات شدید در روستاها عنوان کرد: باید علت تصادفات متعدد در نقطه بررسی و رفع شوند.

اسمعیل پور تصریح کرد: طرح آسفالت جاده ماسوله به ماجلان به دلیل کم بودن فصل اجرای پروژه نیازمند همت جمعی است و همچنین جهت تسریع در کار سرعت گیرها باید استاندارد سازی صورت گیرد.

وی گفت: باید دستگاه های تردد شمار در مسیرهای ورودی و خروجی شهرستان فومن نصب گردد.

فرماندار فومن با توجه به بحث آموزش در حوزه حمل و نقل گفت: باید آموزش به صورت جدی انجام شود چرا که در حوزه پیشگیری ضعیف عمل کرده ایم که باید مدیریت لازم صورت گیرد.

اسمعیل پور گفت: سرمایه گزار تله کابین ماکلوان اعلام آمادگی کرده است و وظیفه من حمایت کامل از سرمایه گزاران است. در شرایطی که اعتبارات محدود می باشد ولی باید از سرمایه گزاران حمایت شود.

در ادامه جلسه شورای ترافیک و حمل ونقل مهندس نازک کار مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان گفت:در شورای ترافیک هم امروزه بحث فرهنگ ترافیک از مهم ترین اصول حمل و نقل است و آموزش و ارتقای فرهنگ رانندگی در اولویت کار می باشد.

وی ادامه داد: فرهنگ سازی در خصوص بستن کمربند ایمنی در روز اول خود یک چالشی بزرگ بود اما به یک باید تبدیل شد که تنها با اطلاع رسانی، تاکید و آموزش صورت گیرد.

نازک کار تصریح کرد: بیشترین تلفات جاده ای مربوط به گیلان است که هدف گزاری اصلی ما در بحث آموزش به ترتیب به عابران پیاده و راکبان موتور سواران هستند.

مدیرکل راهداری و حمل نقل با اشاره به اینکه اجرای آموزش در مدارس موجب عدم ایجاد حادثه برای دانش آموزان بوده گفت: در ۲۰ مدرسه برگزاری دوره آموزشی در مدارس فومن صورت گرفته است.

 وی توسعه راه ها و افزایش وسایل نقلیه را موجب افزایش استفاده از دستگاه های کنترل هوشمند در استان دانست و گفت: نظارت تصویری موجب انظباط حمل و نقل خواهد شد و دستگاه های ثابت کنترل سرعت زمان عبور از دوربین اول و رسیدن به دوربین دوم را محاسبه می کند.

نازک کار گفت: ماسوله به ماجلان یک محور استراتژیک است که به دلیل محدودیت اعتباری به کندی صورت گرفته است و ۲۷۰۰متر از ۱۷ کیلومتر گیلان آسفالت شده است که در صورت تامین مالی پایان خواهد یافت.

وی در پایان گفت: در ورودی شهر فومن بر اساس قانون بزرگراه ها اجرای میدان ممکن نیست.

در ادامه جلسه سرهنگ‌ محمد پور فرمانده پلیس راه گیلان علت تصادفات جاده ای در استان را عدم توجه به جلو، عدم توانایی وسایل نقلیه و راننده، عدم رعایت حق تقدم و انحراف به چپ چهار علت اصلی تصادفات دانست.

سرهنگ‌محمد پور گفت: ۲۴درصد تصادفات مربوط به عابران پیاده میباشد و سهم نیمی از تصادفات که مربوط به موتورسواران و عابران پیاده برای استان بسیار زیاد است.

وی ادامه داد: در تصادفات موتورسواران بیش از ۷۰ درصد برخورد و ضربه از سر می باشد که امیدواریم اهمیت استفاده از کلاه ایمنی برای مردم مفهوم باشد.

سرهنگ محمدپور تصریح کرد: پاسگاه فومنات از نظر اهمیت در سطح استان در رتبه و اولویت دوم قرار دارد و این پاسگاه به تنهایی نمی تواند ۱۷۰۰کیلومتر راه را پوشش دهد.

وی از برنامه ساخت ۱۴ پاسگاه راه روستایی خبرداد و گفت: در حوالی چهار راه حسینکوه اولویت ساخت یکی از ۱۴ پاسگاه روستایی گیلان جهت پوشش مسیر پر تردد فومن به ماسوله خواهد بود.

وی با اشاره به نقاط حادثه خیز تاکید کرد: مناطقی که بر اساس آمار تصادفات زیاد است که باید اقدامات لازم جهت ایمن سازی صورت گیرد.

محمد پور در پایان دهیاران را کمکیار پلیس دانست و گفت: روشنایی معابر شب در راه ها تاثیر بسیاری در تصادفات دارد.

/صدیقه خوشگفتار