کد خبر: 64194تاریخ انتشار : 20:33:23 - یکشنبه 4 ژوئن 2017

رئیس سازمان بسیج اساتید استان گیلان؛

امام خمینی(ره)مردم سالاری دینی را به جهانیان معرفی کرد

محمد جلائی رئیس سازمان بسیج اساتید استان گیلان عصر امروز در مراسم بیست و هشتمین سالروز ارتحال معمار کبیر انقلاب اسلامی و یادبود مرحوم مغفور پاسدار حاج ابوذر واحدی و همسر مکرمه اش زهرا واحدی در مسجد جامع فومن گفت:امام خمینی(ره) آمد تمام کاغذهای روشنفکران را در عرصه مردم سالاری مچاله کرد و مردم سالاری دینی را به جهانیان معرفی کرد لذا همگان باید بدانند که راز ماندگاری امام(ره) در این است که ایشان نه تنها نوشت بلکه عمل کرد که سیاست باید اخلاق مدار و دینی باشد و در کنار معنویت و عقلانیت، عدالت را سرلوحه نهضت اسلامی قرار داد.

به گزارش بهجت نیوز؛ محمد جلائی رئیس سازمان بسیج اساتید استان گیلان عصر امروز در مراسم بیست و هشتمین سالروز ارتحال معمار کبیر انقلاب اسلامی و یادبود مرحوم مغفور پاسدار حاج ابوذر واحدی و همسر مکرمه اش زهرا واحدی در مسجد جامع فومن گفت: آن چیزی که راز ماندگاری این انقلاب است در راز ماندگاری امام(ره) و راه او کاملا آشکار و مبین است لذا این دشمنی هایی را که از روز اول انقلاب از سوی دشمنان انقلاب می بینید در راز ماندگاری امام(ره) نهفته است.

رئیس سازمان بسیج اساتید استان گیلان در رابطه با هندسه فکری امام خمینی(ره) اظهار کرد: هندسه فکری امام(ره) را در سه موصوع می توان عنوان کرد اولین موضوع مهم که در همه سطوح  سیاسی، اخلاقی، فرهنگی، عرفانی و حتی علمی زندگی امام(ره) برجسته است، عقلانیت است چرا که امام(ره) نهضتش را بر مبنای عقل استوار ساخت. دومین موضوعی که امام(ره) نهضتش را با آن همراه کرد، معنویت بود و این بسیار واضح بود زیرا امام راحل از اسلام در همه موارد با نام اسلام عزیز یادآوری می کردند و سومین ضلع این هندسه عدالت بود.

جلائی در رابطه با گفتمان امام خمینی(ره) تصریح کرد: در جهان امروز چهار گفتمان می تواند رایج باشد که سه گفتمان در قبل از پیروزی انقلاب کاملا خود را به معرض نمایش گذاشتند. اولین گفتمان جدایی دین از سیاست بود و دومین آنها تبعیت اخلاق از سیاست بود که مصداق بخش اول سکولار ها و لبیرال ها و در بخش دوم سوسیالیست ها می باشند و گفتمان سوم هم شامل نئولیبرالیسمها هستند که قائلند اخلاق دو سطح دارد که یک سطح اخلاق، فردی است و یک سطح حکومتی است که در دانشگاهها آنها را دوالیستی یا دوسطحی می نامند و شما می بینید که در جهان امروز  هیچ کدام از سازمان های مردم نهاد به داد مردم مستضعف دنیا اعم از یمن و فلسطین و … نمی رسند اما انقلاب امام(ره)  ضلع دیگری را به این مثلث اضافه کرد که امام(ره) آن را احیا کرد یعنی دیدگاهی که اخلاق و سیاست را یگانه و عجین می دانست.

وی با اشاره به مردم سالاری دینی در ایران تاکید کرد: امام خمینی(ره) آمد تمام کاغذهای روشنفکران را در عرصه مردم سالاری مچاله کرد و مردم سالاری دینی را به جهانیان معرفی کرد لذا همگان باید بدانند که راز ماندگاری امام(ره) در این است که ایشان نه تنها نوشت بلکه عمل کرد که سیاست باید اخلاق مدار و دینی باشد و  در کنار معنویت و عقلانیت، عدالت را سرلوحه نهضت اسلامی قرار داد.

رئیس سازمان بسیج اساتید استان گیلان بیان داشت: امام راحل ما تاکید داشتند که اسلام و مردم باید با هم بیایند و با هم باشند چون اینها ویژگی هایی دارند که با هم می توانند امور مردم را به تعالی برسانند. امام(ره) می دانست هر جا که مردم متحد باشند و جمع بشوند اقتدار می آفرینند و شکست ناپذیر می شوند و در بارزترین ویژگی امام(ره) که معنویت است موج می زند لذا خدمت گذاری را امام(ره) در عرصه حکومتی وارد کرد که این یکی از عالی ترین مفهوم عرفان عملی است.

جلائی در ادامه افزود: آن چیزی که امروز جمهوری اسلامی را در جهان مطرح کرده است ایده هایی است که امام (ره) نوشت و عمل کرد که اول جامعیت اسلام بود و دوم به معنای  سیاست و جایگاه قدرت بود که متفاوت از گفتمان های دیگر مطرح شد و حتی همه روشنفکران غربی هم به این قضایا اعتراف دارند و شما در کتاب آقای دکتر سریع القلم که مروج اندیشه های لیبرالی هستند این امر را مشاهده می کنید و سوم سیاست که لازمه تحقق دولت است و چهارم یگانگی اخلاق و سیاست بود.

وی با اشاره به نقش مردم در جامعه اسلامی مطرح کرد: در نطام فکری امام(ره) که جمهوری اسلامی است همه آحاد مردم مسئولند و شما دیدید با این همه هجمه و مشکلات ملت ایران می آیند به نظام خود رای می دهند لذا همه برنده اند و باید بدانیم آن چیزی که جان این منظومه فکری یعنی تفکر امام خمینی (ره) است آن است که قائل به ولایت فقیه در راس نظام جمهوری اسلامی باشیم چرا که رهبر معظم انقلاب که جان همه به فدایش خود می فرمایند آن چیزی که ما را موفق کرد راه امام راحلمان بود.

رئیس سازمان بسیج اساتید استان گیلان اظهار کرد: مشکل ما در عرصه داخلی که خون به دل فرزندان یتیم خمینی کرده است این موضوع است که برخی دقت ندارند که همین بی توجهی ها از فرمایشات امام خمینی(ره) می تواند با اشتباهات بزرگ برخی مسبب ضربات جبران ناپذیر به منافع اسلام و انقلاب گردد چرا که امام(ره) گفت اسلامی می تواند جامع باشد که اسلام ناب محمدی باشد و مردمی می توانند این خیمه را نگاه دارند که با ایمان باشند.امام(ره) گفت آنهایی می توانند تا آخر این مسیر با ما باشند که ایمان داشته باشند لذا باید خیلی مراقب باشیم برای اینکه اینها را سه چیز تهدید می کند اول انحراف دوم استحاله و سوم ربایش و باید بدانیم انحراف به این معناست که اگر ما به صورت آشکار از مسیر امام(ره)  فاصله بگیریم شاخص اصلی مردم هستند که باید بپرسیم آیا مردم را به کارکرد نظام راضی نگه داشته ایم یا نه؟ امام(ره) قرآن ها و معارف دینی را از کنج عزلتگاه ها به صحنه آوردند و می فرمودند که ما مفتخریم اسلام دین ماست ما مفتخریم نظام سیاسی مستکبر آمریکا دشمن ماست.

جلائی با اشاره به سیره عملی امام روح الله تاکید کرد: او مردی بود که عدالت را اول خود اجرا کرد با نواده خود چنان برخورد کرد که برای همیشه از مسائل سیاسی کنار رفت و یا با حاصل عمرش که قائم مقام رهبری وقت بود چنان برخورد کرد که ما دیدیم بعد از آن چه شرایطی پیش آمد اما کدام امام، امامی که تاب دیدار با پداران و خانواده های شهدا را نداشت و خود می گفت از دیدار با خانواده شهدا خجل هستم لذا باید بدانیم امروز این ما هستیم که یکبار دیگر باید با امام(ره) و خلف صالحش بیعت کنیم چرا که امام(ره) فرمود راز ماندگاری این نظام که دشمن نمی تواند با آن مقابله کند در این است که اسلام و مردم و اجتماع بر سر مردم اقتدار می آفریند و اگر انحرافی ایجاد شود نظام را به استحاله می رسانند که فرزندان خمینی کبیر با تبعیت از جان تفکر امام(ره) که ولایت فقیه می باشد اجازه جنین انحرافاتی از تفکر امام راحل ما را نخواهند داد.

وی در پایان با اشاره به درگذشت پاسدار رشید اسلام مرحوم ابوذر واحدی خاطر نشان کرد: ابوذر شاغل در سپاه نبود، عاشق سپاه بود، وی شغلش پاسداری نبود بلکه عشقش پاسداری بود لذا بنده به پدر رزمنده ابوذر آقای حاج حسن واحدی و خاندان محترم همسرش تسلیت عرض می کنم.

/هانیه نجومی

  1. حسین حسین زاده فومنی گفت:

    واقع مطلب اینکه امام خمینی یک تحفه نفیس و گنج بی بدیل و کنز خفیه الهی بود که خداوند رحیم و رحمان بعد از هزار و اندی سال به ملت عزیز ایران و امت اسلامی عالم و ملل جهان ارزانی بخشید و به حول قوه رب العالمین اهداف سراسر عزت افرین و سعادت بخش پیامبر اعظم اسلام و ایمه معصومین را توانست در زمان کوتاهی به منصه ظهور برساند ودر قلوب قاطبه ستمدیدگان و مظلومان و مستضعفان و ازاد اندیشان و احراروارسته عالم امید ایجاد نماید و با بیداری اسلامی و فعال شدن جنبش های ضد سلطه تحول بی سابقه و حیرت انگیزی را در جهان بوجود اورد و ایران را به عنوان پرچم دار نهضت جهانی مبارزه با استکبار و استثمار و اسعمار در دنیا معرفی نماید و به لطف عنایات الهی موفق شد با اتکال به خدا و اعتماد به مردم بی نظیر ایران اسلامی و اهتمام جدی و لا توقف به وظیفه خطیر و رسالت سنگین و پیامبر گونه اش عمل نماید ودر مدت زمان کوتاه چهره مزورانه و روسیاه ابر جنایت کاران گیتی را به همه مردم دنیا معرفی نماید ودر اواخر قرن بیستم این عالم مجاهد و مرجع وارسته و فقیه جلیل القدرو سیاست مدار عدالت گستر محبوب القلوب جهانیان گردد و علیرغم تمامی فشارهای سیاسی و تحریم های همه جانبه و تهدیدات چند گانه و ترور های ناجوانمردانه و منافقانه و تحمیل جنگ و سایر خصومتهای کینه توزانه ابر قدرت های شرق و غرب در ان دوره نتوانستند به اراده الهی و اهنین ان ابر مرد زمان که تکیه گاهش به قدرت لا یزال الهی بود خلل ایجاد نماید و راست قامت تا زمان رحلت همچون سروبر افراشته و مثل کوه استوار ایستادگی نماید . وبه همه رهروان راستین خویش درس های متعددی را اموخت که تنها گزینه رهایی از قید وبند اسارت استکبار و رسیدن به استقلال همه منظوره و شکوفا شدن شجره تنومند اقتصادی تکیه زدن بر داشته های داخلی و انتخاب مقدس مقاومث و ایستادگی با امید به نصرت خداو اخلاص در عمل و تلاش های مجدانه ومجاهدانه می توان پیشرفت های واقعی را در کشور ایران و ملت سرافراز ان رقم زد .