کد خبر: 57361تاریخ انتشار : 0:41:13 - چهار شنبه 1 فوریه 2017

توصیه هائی برای سلامتی جسم و روان

سلامتی مهم‌ترین سرمایه هر انسان و نعمتی غیر قابل جایگزین است پس تا دیر نشده توصیه‌های سلامت جسم و روان را بدقت بخوانید و به کار گیرید.

به گزارش بهجت نیوز؛ سلامتی مهم‌ترین سرمایه هر انسان و نعمتی غیر قابل جایگزین است، اما افسوس که انسان‌ها در سن جوانی از سلامت خود غفلت می‌کنند و هنگام میانسالی و پیری به فکر آن می‌افتند که شاید دیر شده باشد و فرصتی برای سلامتی از دست رفته نباشد. پس تا دیر نشده این توصیه‌های سلامت را بدقت بخوانید و به کار گیرید.

ا- هر روز ۱۰ تا ۳۰ دقیقه پیاده‌روی کنید و هنگام راه رفتن، لبخند بزنید. این بهترین داروی ضدافسردگی است.

۲هر روز حداقل ۱۰ دقیقه در یک مکان کاملاً ساکت و بی‌سر و صدا بنشینید.

۳هرگز از خوابتان نزنید. یک دستگاه ضبط فیلم بخرید و برنامه‌های تلویزیونی مورد علاقه‌تان که شب‌ها دیروقت پخش می‌شوند را ضبط کنید و روز بعد ببینید.

۴هر روز صبح که از خواب بلند می‌شوید، جمله زیر را تکمیل کنید: «هدف امروز من………………….. است

۵با این سه «الف» زندگی کنید: انرژی، اشتیاق و احساس یگانگی

۶نسبت به سال قبل کتاب‌های بیشتری بخوانید و بازی‌های بیشتری انجام دهید.

۷هر روز زمانی را برای دعا، مدیتیشن، یوگا و یا نظایر آن بگذارید.

۸با افراد بالا‌تر از ۷۰ ساله و نیز افراد کمتر از ۶ ساله وقت بگذرانید.

۹هنگام بیداری، رویا‌پردازی کنید.

۱۰بیشتر از میوه‌ها و سبزیجات تغذیه کنید.

۱۱چای سبز، مقداری زیادی آب، کلم، بادام و فندق را در رژیم غذایی روزانه‌تان بگنجانید.

۱۲سعی کنید هر روز بر روی لب حداقل سه نفر لبخند بیاورید.

۱۳ریخت و پاش و آشفتگی را از خانه، ماشین و میز کارتان دور سازید.

۱۴انرژی خود را صرف شایعات، موضوعات گذشته، افکار منفی یا چیزهایی که از کنترل شما خارج است نکنید. در عوض، انرژی خود را مصروف جنبه‌های مثبت «زمان حاضر» سازید.

۱۵بدانید که زندگی مانند مدرسه است و شما برای یادگیری به اینجا آمده‌اید. مسائل، جزئی از برنامه درسی است که ظاهر می‌شوند و از بین می‌روند، درست مثل مسائل کلاس ریاضی، امّا درس‌هایی که از آن‌ها یاد می‌گیرید برای همیشه پا برجا می‌ماند.

۱۶صبحانه را زیاد، ناهار را متوسط و شام را کم بخورید.

۱۷خودتان را جدّی نگیرید، هیچکس دیگر هم این کار را نمی‌کند.

۱۸لزومی ندارد که در هر بحثی برنده شوید، اختلاف نظر‌ها را بپذیرید.

۱۹با گذشته خود صلح کنید تا «حال»تان خراب نشود.

۲۰هرگز زندگی خودتان را با دیگران مقایسه نکنید.

۲۱هیچکس مسئول شادی و رضایت شما نیست بجز خودتان.

۲۲هر مصیبت یا ضایعه‌ای که برایتان پیش می‌آید به خودتان بگوئید: «آیا ۵ سال دیگر، این اتفاق اهمیتی خواهد داشت؟»

۲۳همه را به خاطر همه چیز ببخشید.

۲۴آنچه دیگران درباره شما فکر می‌کنند به شما مربوط نیست.

۲۵هر وضعیتی، چه خوب و چه بد، تغییر خواهد کرد.

۲۶هنگام بیماری، کارتان از شما مراقبت نمی‌کند، دوستانتان از شما مراقبت می‌کنند. تماس خود را با آن‌ها حفظ کنید.

۲۷بهترین اتفاق برای شما هنوز روی نداده است.

۲۸-‌ به افراد خانواده‌تان همیشه تلفن کنید و به‌ آنها بگویید که به فکرشان هستید.

۲۹هر شب قبل از رفتن به رختخواب، جمله زیر را تکمیل کنید. «من امروز به خاطر…………………. خوشحال و سپاسگزارم .