کد خبر: 55175تاریخ انتشار : ۱۸:۰۱:۳۱ - چهارشنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۵

با همکاری روابط عمومی اداره آموزش و پرورش فومن صورت پذیرفت؛

نگاهی به عملکرد اداره آموزش و پرورش فومن

بررسی اجمالی عملکرد اداره آموزش و پرورش فومن در حالی در هفده ماه گذشته در اختیار بهجت نیوز قرار گرفته است که تامین اعتبارات یک ساله اداره آموزش و پرورش در این روزها با توجه به کمبود بودجه و اعتبارات ملی محقق شده است.

به گزارش بهجت نیوز؛ اداره آموزش و پرورش یکی از نهاد هائی است که با توجه به در اختیار داشتن ظرفیت عظیم انسانی دانش آموزان در طراحی باورهای فرهنگی  سرمایه هایی که در آینده قطعا از جمله شیرمردان و دلاور زنان ایرانی برای پیشرفت و تعالی کشور عزیزمان ایران هستند، بسیار حائز اهمیت می باشد.

عباس رجب پور مدیر اداره آموزش و پرورش فومن از جمله مدیرانی است که بیشتر تمایل به انجام وظایف سازمانی دارد تا اینکه به دنبال ایجاد هیاهوی رسانه ای همچون برخی دیگر از مسئولین باشد. وی حدودا  هشت ماه قبل از انتخابات مجلس شورای اسلامی به این سمت در فومن منصوب شد و امروز که نه ماه از تاریخ انتخابات گذشته است علی رغم حواشی مختلف هم چنان با وجود تمامی هجمه ها سعی در برطرف کردن مشکلات اداره آموزش و پرورش فومن به دور از سیاسی بازی و خطوط جناحی دارد.

 عملکرد آموزش و پرورش فومن توسط روابط عمومی آن اداره در حالی در اختیار بهجت نیوز قرار گرفته است که تامین اعتبارات یک ساله اداره آموزش و پرورش در این روزها با توجه به کمبود بودجه و اعتبارات ملی محقق شده است.

این عملکرد شامل محور های ذیل می باشد:

۱- فرهنگی:کسب رتبه اول در جشنواره فیلم رشد -کسب رتبه دوم استانی در اعزام راهیان نور برای اولین بار-کسب رتبه سومی استان در پروژه مهرسال ۹۴

۲-مالی: پرداخت بدهی سنوات گذشته اداره،عدم بدهی در شش ماه اول سال جاری- نظم بخشیدن حسابهای مالی خانه معلم و واریز به حسابهای خزانه کل -اعطا وام بدون سپرده و بدون نوبت باتفاهم بین اموزش و پرورش و بانک ملی و صادرات برای شاغلین و بازنشستگان اداره برای اولین بار-سامان بخشیدن به واحدهای حسابداری اداره

۳-علمی،آموزشی : افزایش درصد قبولی پایه سوم متوسطه در مقاطع و رشته های مختلف نسبت به سال گذشته
کسب رتبه برتر استانی درجذب بیسوادان از رتبه ۲۳ به رتبه ۹ استانی-کمک به ایجاد مدرسه نخبگان علامه طباطبایی توسط خیر ، کسب رتبه زیر ۱۰۰۰برای یازده نفر درسال جاری در کنکور

۴-املاک:حل برخی مشکلات حقوقی املاک و اعاده حقوق دولت در مراجع قضایی بابت عدم پرداخت اجاره بها برخی ارگانها و نهادها و اشخاص حقیقی

۵-ورزشی:کسب مقام متعدد ورزشی-میزبان ۲سری مسابقات بدمینتون کشوری-اعزام دانش آموزان به مسابقات کشوری در رشته های بسکتبال و بدمینتون و انتخاب یک نفر در تیم ملی -کسب عنوان مربی کشوری توسط یکی از همکاران -تجهیز مدارس با لوازم ورزشی

۶-نوسازی:افتتاحیه مدرسه نوسازی (خوشگو) باغبانان-مقاوم سازی مدرسه شهید صفوی خسروآباد-شهید فکری جیرده آلیان دبیرستان -بازسازی طبقه دوم دبیرستان سمیه که پس از ۱۵سال بلا استفاده بود-حل مشکلات حقوقی مدرسه تیغ نورد که پس از ۸سال بلاتکلیفی دوباره احداث آن اغاز میشود.

۷-رفاهی:ارتقائ کمی و کیفی اسکان فرهنگیان و تجهیز مدارس وازدیاد مدارس درجه ۱اسکان

۸-اداری : تلطیف فضای اداری و حاکمیت تفکر تکریم ارباب رجوع و حذف نیروهایی که مخالف این ایده بودن -ارتقا کیفیت کارایی نیروها با جابجایی افراد در پست های مختلف به شیوه بانکها

۹-تعاونیها: احیای تعاونی ایثار و تبدیل آن به تعاونی اعتباری و دادن مکان برای تعاونی مذکور در داخل محوطه اداره،برگزاری ۴ انتخابات تعاونیهای مصرف فرهنگیان پس از ۸سال-تعاونی نهضت -سواد آموزی -تعاونی بازنشستگان-صندوق وام ضروری – افزایش سطح وام ضروری از ۶میلیون به ۹میلیون تومان همراه با کاهش مدت انتظار

۱۰-تقویت سرگروهای آموزشی و انتصاب کارشناس تکنلوژی آموزشی و سرگروههای آموزشی و ایجاد انگیزه مضاعف در سرگروهها و دادن برنامه سالانه در تقویت بنیه علمی دبیران با آموزشهای ضمن خدمت – ایجاد کمیته پیشرفت تحصیلی در اداره و مدرسه جهت پیشرفت علمی دانش آموزان

۱۱-حذف ۱۲مجتمع آموزشی از ۱۴مجتمع در جهت استقلال مدارس در راستای اهداف آموزشی و پرورش و تقویت مسئولیت پذیری مدیران مدارس

۱۲-اعتبارات:شرکت فعال در کمیته برنامه ریزی شهرستان و کسب اعتبارات ویژه و مهم برای پروژه های نیمه تمام و اعتبارات تعمیراتی و تجهیزاتی مانند ۴۰میلیون تومان برای تعمیرات تالار شهید بهشتی اداره –
۳۰میلیون تومان برای سالن ورزشی شهید چمران -۳۰میلیون تومان مدرسه شهید خلیل حیدری …

۱۳-فن و آوری و هوشمندسازی: تهیه تجهیزات هوشمندسازی رایانه -لپ تاپ و پرده هوشمند و ویدیو پروژکشن مدارس ابتدایی

۱۴-سرمایش و گرمایش مدارس :جمع آوری بخاریهای نفتی ‌و گازی سوز و جایگزینی آن بوسیله شوفاژ و پکیچ گاز سوز استاندارسازی و…

۱۵-حل مشکلات کتب درسی و علی رغم عدم همکاری صنف نوشت افزاری شهرستان

photo_2016-12-14_15-57-23 photo_2016-12-14_15-56-59 photo_2016-12-14_15-56-57 photo_2016-12-14_15-56-51 photo_2016-12-14_15-56-20 photo_2016-12-14_15-56-24 photo_2016-12-14_15-56-30 photo_2016-12-14_15-56-33 photo_2016-12-14_15-56-36 photo_2016-12-14_15-56-40 photo_2016-12-14_15-56-11 photo_2016-12-14_15-56-01 photo_2016-12-14_15-55-57 photo_2016-12-14_15-55-53 photo_2016-12-14_15-55-47 photo_2016-12-14_15-55-37 photo_2016-12-14_15-55-40 photo_2016-12-14_15-57-02 photo_2016-12-14_15-57-04 photo_2016-12-14_15-57-37 photo_2016-12-14_15-57-50 photo_2016-12-14_15-58-00 photo_2016-12-14_15-58-58 photo_2016-12-14_15-59-02

  1. شهروند فرهنگی گیلانی می‌گه:

    سلام چی لزومی داره این گزارش عملکرد در حالی که ۶ماه است همکاران اداری اضافه کار ساعتی ناچیز خود را دریافت نکرده اند و حق التدریس از فروردین ۹۵ تا کنون پرداخت نشده و پاداش پایان خدمت سی ساله فرهنگیان زحمتکش از سال ۹۳ و ۹۴ پرداخت نشده ؟ لطفا به جهت احترام به فرهنگیان از شما مسئولین هفته نامه انتظار داریم پیگیری نمایید.