کد خبر: 34446تاریخ انتشار : 5:34:22 - چهار شنبه 21 اکتبر 2015

نوشیدن حداقل 2 لیتر آب در روز توصیه می شود

همامی‌فر گفت : بدن اسان برای حفظ عملکرد مناسب علاوه بر غذاهای اصلی ، به دریافت مقادیر کافی از موادی همچون ویتامین ها ، موادمعدنی و آب برای حمل مواد مغذی به بافت ها و حذف مواد زائد از آنها نیازمند است. به گزارش بهجت نیوز ؛ میثم همامی‌فر پزشک عمومی با بیان اینکه برای […]

همامی‌فر گفت : بدن اسان برای حفظ عملکرد مناسب علاوه بر غذاهای اصلی ، به دریافت مقادیر کافی از موادی همچون ویتامین ها ، موادمعدنی و آب برای حمل مواد مغذی به بافت ها و حذف مواد زائد از آنها نیازمند است.

به گزارش بهجت نیوز ؛ میثم همامی‌فر پزشک عمومی با بیان اینکه برای هر فرد بزرگسال نوشیدن حداقل 2 لیتر آب در روز توصیه می شود ، تاکید کرد : ویتامین ها به عنوان کوآنزیم در فرآیندهای مهم بدن عمل می کنند،به استثنای ویتامین D که در صورت قرار گرفتن در معرض نور خورشید تولید می شود.

وی افزود : انواع زیادی از مواد معدنی برخی در مقادیر اندک و گروهی هم مانند کلسیم و آهن به میزان بیشتری مورد نیازند. شیر ، پنیر و سبزیجات دارای برگ سبز تیره منابع بسیار خوبی از کلسیم و جگر ، گوشت ، زرده تخم مرغ سرشار از آهن هستند.

وی ادامه داد : دریافت املاح معدنی برای رشد دندان ها و استخوان ها (کلسیم ، فسفر و فلوراید) و برای عملکرد تعدادی از سیستم های متابولیک بدن ضرورت دارد.

همامی‌فر با اشاره به اینکه عناصر فلزی برای آنزیم ها اهمیت دارند ، گفت : سدیم و پتاسیم برای حفظ تعادل مایعات و عملکرد دستگاه عصبی بدن حیاتی اند.

وی گفت : نکته قابل توجه این است که نه تنها تغذیه در رشد و اعمال بدن دخالت دارد بلکه بر ظاهر هم تاثیر می گذارد.

این پزشک عمومی در پایان گفت : چشم ها ، پوست ، مو و دندان ها همگی کیفیت تغذیه را منعکس می کنند لذا با بهره مندی ازیک الگوی تغذیه ای مناسب می توان به حفظ سلامت و افزایش ایمنی در برابر بیماری ها کمک کرده از ظاهری مطلوب تر نیز برخوردار شد.