کد خبر: 32531تاریخ انتشار : ۱۰:۰۵:۲۵ - سه شنبه ۳۱ شهر ۱۳۹۴

نخوردن صبحانه،میزان یادگیری در مدرسه را کاهش می‌دهد

متخصص اطفال گفت : مطالعات دهه اخیر نشان داده است که تغذیه صحیح در قدرت یادگیری کودکان موثر است و نخوردن صبحانه می تواند اثرات منفی بر یادگیری آنها داشته باشد. دکتر مهدیه موسوی متخصص اطفال در گفتگو با بهجت نیوز با اشاره به این که در شرایط ناشتایی کوتاه مدت طبیعی ، مکانیسم هموستاتیک […]

متخصص اطفال گفت : مطالعات دهه اخیر نشان داده است که تغذیه صحیح در قدرت یادگیری کودکان موثر است و نخوردن صبحانه می تواند اثرات منفی بر یادگیری آنها داشته باشد.

دکتر مهدیه موسوی متخصص اطفال در گفتگو با بهجت نیوز با اشاره به این که در شرایط ناشتایی کوتاه مدت طبیعی ، مکانیسم هموستاتیک ، گلوکز خون را در سطحی ثابت نگه می دارد که به عملکرد طبیعی مغز لطمه وارد نشود،تصریح کرد : اگر مدت زمان ناشتایی طولانی تر باشد، نگهداری قندخون در سطحی که مغز قادر به فعالیت طبیعی خود باشد، دشوارتر می شود و یادگیری و تمرکز حواس را مختل می کند.

وی افزود : یکی از دلایل افزایش یادگیری به علت بالا رفتن قند خون ، ساخته شدن استیل کولین است که نقش آن به عنوان یک نوروتر سمیتور در تقویت حافظه به اثبات رسیده است.

این متخصص اطفال تاکید کرد : برای این که کودکان سنین مدرسه ، اشتهای کافی برای خوردن صبحانه داشته باشند باید شام را در ساعات ابتدایی شب صرف کنند و حتی الامکان شبها در ساعت معینی بخوابند تا صبح وقت کافی برای صبحانه خوردن داشته باشند.

وی ادامه داد : اگر والدین ، صبحانه را به عنوان یک وعده غذایی مهم تلقی کنند و هر روز دور سفره صبحانه بنشینند خود، مشوق کودکان به صرف صبحانه خواهند بود.

موسوی با بیان اینکه ارزش غذایی میان وعده ها باید در نظر گرفته شود ، تاکید کرد : دانش آموزان باید بدانند موادی مانند چیپس ، پفک و دیگر تنقلات ارزش غذایی کمی دارند و باید موادی را انتخاب کنند که از یک یا چند گروه اصلی غذایی تهیه شده باشد.

وی در پایان گفت : آگاهی داشتن در این موارد یک جامعه را به داشتن انسانی سالم که محور توسعه پایدار است سوق می دهد و سلامت جامعه را تضمین می کند.