کد خبر: 23353تاریخ انتشار : 17:55:52 - سه شنبه 14 آوریل 2015

از برند کاسپین در بازار ترکیه رونمایی کردیم

هر چند به طور عمومی هدف شرکت های ایرانی از حضور در نمایشگاه اتومکانیکای استانبول، معرفی محصولات خود در این بازار و یافتن مشتریانی در بازار پر رونق ترکیه است اما در این میان شرکت فومن شیمی که در سال های اخیر توانسته حضور پر رنگی در بازار های منطقه داشته باشد، بیش از آنکه […]

هر چند به طور عمومی هدف شرکت های ایرانی از حضور در نمایشگاه اتومکانیکای استانبول، معرفی محصولات خود در این بازار و یافتن مشتریانی در بازار پر رونق ترکیه است

اما در این میان شرکت فومن شیمی که در سال های اخیر توانسته حضور پر رنگی در بازار های منطقه داشته باشد، بیش از آنکه به دنبال یافتن مشتری برای محصولاتش باشد، برای رویارویی با رقبا در نمایشگاه حاضر شده تا توانمندی های خود را به رخ رقبای ترک خود بکشد هر چند حسان باقری، رییس توسعه صادرات این شرکت معتقد است امسال شرکت های قدر ترکیه در بخش روان کننده ها در این نمایشگاه حاضر نبودند ضمن آنکه معتقد است شمار بازدیدکنندگان کمتر از حد انتظار بوده است.

به گزارش بهجت نیوز ؛ وی در گفتگو با عصر خودرو با بیان اینکه پیش از این تجربه حضور در دیگر نمایشگاه های اتومکانیکا را داشته گفت:”شمار بازدید کنندگان از این نمایشگاه در حدی که انتظار داشتیم نیست. البته اگر با اتومکانیکای فرانکفورت مقایسه کنیم شمار بازدیدکنندگان و سطح نمایشگاه بسیار پایین تر است اما حتی در مقایسه با دوره های پیشین همین نمایشگاه هم امسال تعداد بازدیدکندگان کمتر بوده است و این در حالی است که تعداد غرفه ها و فضای نمایشگاه بزرگتر شده. با صحبت هایی که با شرکت های ترک داشتیم آن ها هم این موضوع را تایید کردند و معتقد بودند علت اصلی این مسئله به افت بازار ترکیه در ماه های اخیر مربوط می شود. با این شرایط ما ترجیح می دهیم در دوره بعد استانبول غرفه نداشته باشیم و به جای آن به فرانکفورت یا مسکو برویم.”

وی در مورد اهداف فومن شیمی از حضور در این نمایشگاه گفت:” اصلی ترین هدف ما از شرکت در این نمایشگاه معرفی فومن شیمی بود. البته ما تنها شرکت ایرانی در زمینه کاری خودمان هستیم که در این نمایشگاه شرکت کرده ایم اما انتظار داشتیم رقبای بزرگ ترک ما در نمایشگاه حاضر باشند که بر خلاف پیش بینی ها این شرکت ها هم به نمایشگاه نیامدند. ما در نمایشگاه از برند کاسپین در بازار ترکیه رونمایی کردیم. این برند در حال حاضر بزرگترین برند در ایران است و در بعضی زمینه ها برند برتر در خاورمیانه است و به همین دلیل ما به دنبال توسعه بازار برای این برند هستیم. ما بیشتر در این نمایشگاه به دنبال ارزیابی رقبا بودیم.”

باقری به عدم حضور بازدیدکنندگان از کشور های هدف کاسپین در نمایشگاه هم اشاره کرد و گفت:” ترکیه برای ما بیش از آنکه بازار هدف باشد، رقیب است. یکی از اصلی ترین بازار های ما بازار کشور های CIS و روسیه است اما متاسفانه در نمایشگاه امسال تقریبا هیچ بازدیدکننده ای از این کشور ها در نمایشگاه حاضر نبودند و غرفه ای هم در نمایشگاه نداشتند. البته بازدیدکندگان زیادی از اروپای شرقی داشتیم که صحبت های خوبی هم مطرح شد اما در مجموع شمار بازدیدکنندگان چندان مناسب نبود.”

باقری با اشاره به حضور کم رنگ شرکت های ایرانی در این نمایشگاه گفت:” متاسفانه شرکت های ایرانی فعالیت صادراتیشان خوب نیست. ما مزیت های زیادی در مینه قطعه سازی و قطعات ریخته گری داریم و به راحتی می توانیم در بازار ترکیه حاضر باشیم اما متاسفانه شرکت های ایرانی کمتر در بازار های صادراتی حاضر می شوند تا جایی که بعضی از بازدیدکنندگان باور نمی کردند ما در ایران صنعت مرتبط با خودرو داریم.”

وی در ارتباط با عدم حضور شرکت های ایرانی در قالب یک مجموعه گفت:” اگر همه می توانستیم در قالب پاویلیون ایران حاضر شویم قطعا اثر بسیار بهتری داشت و هزینه ها کم می شد اما متاسفانه تجربه های دوره های قبلی در این زمینه چندان مثبت نبود تا جایی که هزینه های شرکت کننده ها به دلیل عدم مدیریت درست برگزار کننده افزایش یافت و اثر بخش نبود و به همین دلیل شرکت ها ترجیح می دهند به صورت انفرادی در نمایشگاه حاضر شوند.”